4Ag ar 5Ag didelės bėdos nebus duosi mažiau gazo ir viskas.Va su koja tai jau bėda.Kovitacinė plokštė ( toks blinas iš metalo virš sraigto ) turi buti 50-60 mm nuo valties dugno.Jai atstumas bus mažesnis siurbs orą , jai didesnis variklis vistis mažesnį greitį..Vadinasi kokia koja parašyta ant valties tokia ir turi but. Jaučiu, kad ant tamstos valties gali but apribotas variklio svoris. Tai rimtas dalikas jai žimiai viršiti svori tai galima sugadinti valties trancą.( lentą kur tvirtinasi varikliai ) Nors tokios galios variklių svariai mažai skiriasi.4Ag dvėjų taktų variklis sveria apie 20 kg,o 5 Ag keturių taktų 28 kg (Honda).Tamstai labai tiktu naujos kartos 4 taktų 4 Ag Jamaha variklis ir vežti galima ant kokio nori šono, ekonomiškai ir lengvas 22 kg.
Jai jau benzininis variklis tai valtys minimum 3,6 m.Su 3,0 bus vargas, vietos mažai kai išeisi į glisa ir esant bangavimui jausmas ,kad tuoj išskrisi iš valties , vanduo pastoviai apipilinės ir be to 3,0 m valtys yra blogų laivybinių savybių ir tai jaučiasi esant didėliam greičiui.
Imk 3,6 trance pritaisisi ratukus tampimui ir bus viskas Ok. Jamaha 5 AJ variklis super. Vieną į glisą be problemų.
Jai benzininio variklio nenaudosi tai tiks valtis ir mažiau nei 3 m , svarbu kad būtų vietos .
Kojos ilgis turi labai didelė įtaka variklio normaliam darbui.Standartinė 381 mm.Sąlyga tokia variklio kovitacinės plytos atsumas nuo valties dugno 40-60 mm.Jai daugiau ( per ilga koja kels valties nosį ir nebus graičio ), jai mažiau siurbs orą ir taip pat nebus graičio.Visi varikliai sunaudoja 300-400 gramų kuro vienai arklio jegai valandai, va ir paskaičiuokite kiek užteks 1litro 5 AJ variklio dirbant pilnu gazu.Vienas ( 80 kg) su 330 valtimi ( 50 kg ) ir įranga ( 20-30 kg) išeisite į glisą.Graitis bus 24-28 km/h,bet jai paimsite drauga ( 70 kg.) jokio gliso nebus ir graitis apie 10 km/h. Formulė paparasta 1AJ galingumo ištraukia 30 kg svorio į glisą.Glisas nuo 24 km/h.
Merkury varikliai geri pats turiu FM6 ,tik problema su transportavimu arba vertikaliai arba ant rankenos šono.Tokiu problemų neturi naujos kartos Jamaha varikliai, be to ju 4,5,6 AJ klasėje ir sukimo momentas didesnis nors kadangi Merkury variklių išmetimas per sraigtą ir tai didina galingumą 10 % tai praktiškai trauka vienoda.
Visiems
Valtys su elektriniu varikliu tai irklinė valtys ,o valtys su benzininiu varikliu tai maotorine valtys.
Motorinė tech. apžiūra kas met.Irklinė tik registracija. Jai ant irklinės valties pakabinsi benzininį variklį tai nuo inspekcijos gausi baudą nepriklausomai kokio galingumo variklį pakabinsi.
Del elektrinių variklių:
Geriausi minn kota, pagrindinis rodiklis trauka LBS Endura 30; 32 ;40;56 skiriasi tik traukos jėga ,o greitis visų vienodas tiesa ko didiesnis skaičius to ant paskutinės pavaros ( 5 ) daugaiau valgo elektros.
Ekonomiškesnis endura 30 .Valčiai iki 4m sočiai užtenka. Greitis iki 10 km /h.trauka 30LBS arba 13 kg.
Min kota su skičiumi ir prierašų maximum taupo daugiau elektros.
Pagrindinis privalumas labai tilai dirba ir galima naudoti visur kur draudžiami benzininiai varikliai.
Trūkumas variklis sveria 10-12 kg, bet akumas 25 -35 kg- kai 5 AJ 4 taktų benzininis variklis 25-28 kg.